Semester!

 

Det har inte blivit så många inlägg under semestern så jag lägger in bilder nu istället. Jag börjar jobba på torsdag och har tyvärr blivit bottenförkyld. Igår hade jag feber men idag känner jag mig lite piggare så jag ska försöka jobba ändå på torsdag. A började jobba igår och har kvällsvecka så jag är själv med barnen på eftermiddagar och kvällar denna vecka vilket är extra drygt när man är sjuk. Vi har skämt bort barnen så de kan inte aktivera sig själva för fem öre så nu när jag inte orkar aktivera dem så kan de inte hitta på något själva att göra förutom att se på tv eller se på paddan :P Nästa vecka börjar barnen på dagis igen så det dövar mitt samvete när de inte gör så mkt denna vecka. Vi har ju varit rätt aktiva de tre första veckorna av semestern :-)

Semestern började bra första hegen med fint väder så vi åkte till mormor och morfars pool och badade. Sedan blev vädret sämre första veckan men då åkte vi till Hagfors och åkte dressin och besökte ett järnvägsmuseum. Det var födelsedagskalas för Jolin som fyllde 12 år. Vi åkte till Sniptjärn och övernattde där. I Sniptjärn plockade A och barnen 10 liter blåbär medan jag läste bok ;-) (bra fördelning av arbetssysslor tyckte jag) Böcker har jag läst massor under semestern. Kan rekommendera tre böcker jag läst av Jojo Moyes:
-Livet efter dig
-Arvet efter dig
-Sista brevet från din älskade
Livet efter dig har nyligen gått på bio men jag hann inte med att läsa boken innan så jag väntar på att den ska komma på dvd. Sedan har jag även läst triologin "fifty shades of Grey" Jag är en riktig bokslukare när jag kommer igång. Har inte läst en bok på över ett år och nu har jag läst 6 stycken på 5 veckor.
Andra semesterveckan började med att gofisen hade lekkompis på måndag och tisdag. På onsdag var han på en heldagsutflykt med sin mormor i Mariebergsskogen som avslutades med teater (Karlsson på taket). Vädret var superfint denna vecka så resten av veckan spenderades på olika stränder och en dag vid poolen. Själv drog jag till Karlstad på onsdag tillsammans med Frida för utgång tillsammans med Maria som även fyllde år dagen efter så vi passade på att fira henne :-)
Tredje semesterveckan spenderades på västkusten. Vi hyrde en stuga på Heestrand som ligger mellan Hamburgsund och Bovallstrand. Det var badväder en dag den veckan så då åkte vi till stranden. Annars besökte vi Nordens ark en dag, järnvägsmuséet i Munkedal (gofisen är fortfarande tågfrälst), mamma och jag tog en shoppingtur till köpcentrumet "torp" i Uddevalla. Stugan vi hyrde låg precis vid havet så vi fiskade krabbor utanför stugan ett par gångor under veckan. På hemresan åkte vi förbi Trollhättan och hämtade upp mormor som hade besökt sina systrar som bor där. På hemvägen skulle vi ta paus i Grums och olyckligtvis så ramlade mormor på parkeringen och bröt armen. Mamma fick åka med henne till akuten på lördag kväll :-(
Själv fick jag mammas förkylning som bröt ut i lördags :-( jag hade planerat att börja träna och gå på diet denna vecka då jag lagt på mig mkt på slutet. Nu har jag iaf börjat gå på diet men träningen får vänta tills jag frisknat till. Ställde mig på vågen imorse och blev shockad. 10 kg plus jämfört med för ett år sedan när jag var i form. Nu ska jag ner dessa kilona under hösten. Inte så konstigt med tanke på hur jag slarvat med kost och träning under våren och sommaren....
Här kommer lite bilder:

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0