Ledig!


Denna dag har barnen varit hemma med mig. Gofisen har åkt skidor och prövade de nya stavarna idag. Pjäxorna visste vi va urväxta så han fick nya i julklapp men sedan visade det sig att stavarna va alldeles för korta och idag har morfar varit iväg och köpt nya 1 dm längre än de gamla. Det gäller att ha tålamod när man åker skidor med gofisen. Han stannar mest hela tiden och ställer tusen frågor. Vi var nog ute i nästan 50 min och hann nog inte en km ens, skulle tippa på 800 meter. Men det är nyttigt ändå även fast det går sakta. Han har utvecklats från förra året att ta sig upp själv när han ramlar :-) 
Han blir arg om jag åker före honom i spåret eller bredvid. Han vill att jag åker bakom honom. Det är dessutom mkt viktigt att ha med en termos med varm saft :-)
Gofisa får vänta ett år till innan hon får pröva på längdskidåkning.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0