Barnen sjuka och Lospåret!


I onsdags kväll fick Thilde feber och i torsdags morse vaknade Theo med feber. De är bottenförkylda och hostar så de kräks :-( gofisen är nu feberfri och är rätt pigg förutom att han hostar så han kräks. Gofisa däremot har varit riktigt dålig. Imorse hade hon 39,8 graders feber. Igår och idag har hon bara legat i soffan och halvsovit hela dagen och vi proppar i henne stolpiller med Ipren varvat med Alvedon då hon kräks av orala lösningen. Hon har aldrig varit så dålig men ikväll har det vänt, febern är nere i 38 grader och fick i sig fyra små pizzabitar och lite av storebrors choklad till efterrätt. Dricker gör hon men vi kan inte ge henne för mkt då spyr hon. Stackars lilla gumman. Idag har jag åkt en skidtävling i Hällefors eftersom det blev inställt för mig förra helgen. Jag hade fått ställa in om inte mamma hade ställt upp och tagit gofisen idag då det hade varit nästtill omöjligt för A att ha båda barnen när Thilde bara vill sitta i knä och gofisen som klättrar på väggarna och att klara av natten med en gofisa som vaknar hela tiden av hostan och Theodor som vaknar på natten och vill ligga bredvid mig eller A. Därför åkte gofisen och jag iväg till Viklundsvägen 19 igår kväll och åt middag där och övernattade. Tidigt imorse drog pappa och jag iväg till Hällefors och jag åkte Lospåret 45 km. Pappa lyckades väldigt bra med vallning och jag hade kanonskidor :-) jag känner mig rätt nöjd med tävlingen och är på rätt väg till mitt stora mål i vinter. Får jag bara vara frisk så kan jag nog ta ett kliv till innan tjejvasan och Vasaloppet. Nu ligger jag utslagen i soffan. Det värker i hela kroppen nu av att ha åkt så långt. Det va en tuff bana som var mkt kuperad och tungt före så inte konstigt att man är trött. Vi åkte fyra varv på en 11 km runda.
Älskade gofisa 

Idag förstod gofisen att lillasyster inte mått bra och va snäll och gullig mot henne när han kom hem från mormor. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0