"Hälga"

Denna vecka har blivit kort för min del då jag sjukskrivit mig tisdag och onsdag då jag varit förkyld och fick feber natt till tisdag. Nu har jag jobbat torsdag fredag och har ledig helg 😀 imorgon kommer Maria, Peter, Frida och Kristian på middag hos oss på kvällen.De senaste helgerna har det inte blivit så mkt matlagning då vi varit bortbjudna eller bortresta så imorgon ska det verkligen bli matlagning med trerätters middag. Jag har redan förberett kycklingen i marinad och tzatzikin ikväll och imorgon förmiddag ska jag göra potatisgratängen och efterrätten som ska stå i frysen under dagen så blir det inte så mkt på eftermiddagen att laga.
Förrätten hoppas jag att jag lyckas med. Min kompis Sara Edenvinge bjöd på den för kanske 10 år sedan som jag minns var så himla god. Jag har gjort den en gång för kanske 8-9 år sedan så jag minns inte exakt men på ett ungefär så jag får improvisera då jag inte har något recept.

I veckan kom skolkorten på barnen. Jag är supernöjd. Barnen blev bra och fotografen mkt duktig. Ska visa mer bilder när det är dagsljus. Så här ser syskonkortet ut i kvällsmörkret:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0