Jobba!


Theodor frågade mig på vägen hem då jag hämtat upp barnen hos mormor och morfar efter jobbet hur man tjänar pengar. Jag nämnde inget om att jag slängt både pandakatalogen och de tre jultidningsförlagen som damp ned i postlådan för någon vecka sedan 😝. Jag berättade att när man fyllt 8 år så kan man få börja sälja jultidningar och tjäna pengar och när man blir ännu större kan man försöka fixa ett extrajobb. Sedan sa jag att om du börjar hjälpa till hemma lite och bär bort tallriken och glaset till diskbänken efter varje måltid och slänger kläderna i tvätttunnan istället för på golvet så ska du då en veckopeng varje lördag... Han ville dock väldigt gärna tjäna pengar direkt då det är marten till helgen. Han fick då en uppgift att plocka upp äpplen som fallit ner på gräsmattan i en skottkärra och tömma den nere i slänten så skulle han få en slant. Han stack ner i källaren direkt och hämtade skottkärran och drog igång. 


(null)
(null) 
(null) 
(null)









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0