Sjukstatus!


I tisdags för en vecka sedan blev hostan sämre och förra söndagen ändrade ryggvärken karaktär och blev huggande smärta istället. Denna smärta har stegrat och blivit värre för varje dag och i torsdags började jag känna mig riktigt hämmad av den och började gråta av att behöva lida så. Efter födelsedagsfirandet i fredags kändes smärtan olidlig och jag kunde inte andas utan att det kändes som någon knivhögg mig i ryggen. Började tänka på om jag fått en tumör eller hostat sönder något. Denna kraftiga smärta kan inte vara normal. Tog 1 g paracetamol och 800 mg ibuprofen tillsammans men det hjälpte inte. Ringde 1177 på lördag som bokade en tid i "tältet" åt mig. Jag sökte för ryggsmärta men de undersökte mest mina hostsymtom. Man kollade syresättning, lungorna, feber, snabbsänka och allt såg bra ut. Coronatest togs däremot inte 🙈 Fick först träffa en sjuksköterska och efter provsvaret från snabblänkan kom en läkare som ville att jag skulle ta ett till prov 2D? något kallade han det för att utesluta propp i ryggen som kan orsaka smärta. Allt såg bra ut och läkaren trodde att min ryggsmärta berodde på att jag hostat sönder en muskel/ muskelfäste i ryggen. Inget att göra åt men fick smärtstillande i alla fall och har fått sjukintyg för en vecka. Idag är smärtan lite bättre men det gör jävligt ont men jag bryter inte ihop längre. Fre-sön var smärtan som värst. Hostan är fortfarande en pina men mer slem nu än tidigare.
(null)







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0