Karantän dag 5


2020 fortsätter visa sig från sin ljusa sida. Igår började jag få täta träningar och ont som fan när jag skulle kissa. Sprang på toan var 5:e minut och började dessutom kissa blod 😱 Febern fortsätter ligga runt 38 grader och det var en kraftansträngning att duscha och ta dig till vc idag. Eller vc skulle jag inte kalla det. Eftersom jag har luftvägsinfektion fick jag undersökas ute i tältet och läkaren hade först plexiglas mellan mig och henne. Sedan satte hon på sig munskydd och visir när hon undersökte mig. Jag fick heller inte lämna prov på vanliga labb utan en särskild lokal för de med luftvägsinfektioner och personalen hade extra skyddsutrustning. Fick en kräkpåse som de ville jag skulle hosta i när det behövdes. 🙈😷😂
Har jag nämt att jag dessutom fick tandvärk förra fredagen? Lika bra att nämna så ni vet hur synd det är om mig just nu 😂😂😂 Dubbel dos Ipren fick inte bort smärtan men borstade med klorhexidingel  flera gånger per dag och det har blivit bättre så jag skjuter på tandläkarbesöket. Nu kan det bara bli bättre. Något positivt är att ha förmånen att få bo i Sverige och vilken fantastisk sjukvård vi har. Nu har jag nog snart frikort dessutom med tanke på alla sjukgymnastbesök senaste tiden plus två läkarbesök. 
Skickade maken som är frisk att hämta ut medicinen:
(null)







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0