Sänggavel (Karantän dag 8)


Eftersom vi inte kunde komma på middag till mamma och pappa igår skickades middagen hem till oss istället. Potatisgratäng och lammrostbiff fick vi. Vilken lyx att bli bjuden på middag ändå 🍽😋
(null)
(null)
(null)
(null)


Hostan blir sämre när jag ligger ned så jag har suttit  och pysslat lite med att klä knappar när jag  haft ork. Nu är de i alla fall klara:
(null)

Thilde ska få en säng av mormor och morfar i födelsedagspresent. Hon ligger nu i en juniorsäng som är 70 cm bred. Sängen hon ska få är 105 cm bred. För att det ska bli lite roligare så ska Andreas och jag ge henne en sänggavel och den måste ju vara rosa till vår rosatokiga tjej. Att hitta en rosa sänggavel till 105 cm säng är lättare sagt än gjort och ohyskligt dyra dessutom. Nu kommer jag med mammas hjälp göra en. Brorsan har bistått med en träskiva som han hade hemma och nu har han hjälpt till att såga till den. Jag hittade ett fint rosa möbeltyg på Ohlssons tyger som jag ska ha både till knapparna och sänggaveln. Mamma ska även göra en gavel till deras gästsäng så jag hjälpte henne att klä hennes knappar också.
(null)









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0