Karantän!


Theodor kände sig trött och hängig igår kväll. Imorse hade han 38 graders feber och hosta. Vi tog ett snabbbtest som visade svagt positivt för covid. Strecket kom efter 10 min så jag trodde först att testet var negativt. Skickade iväg pappa till apoteket för att köpa ett boson antigentest som visade tydligt positivt. Andreas fick åka hem från jobbet och vi har satt oss i karantän. Mitt jobb ville att jag skulle ta ett snabbtest så det gjorde jag som visade negativt. Just nu är det endast Theodor som har symtom, I eftermiddag hade han 39,2 graders feber så då fick det bli en dos med Alvedon. Vi fick mail från skolan idag att 12 av 18 elever i Theodors klass är hemma och sjuka. Därför har man beslutat att inte bedriva någon undervisning förrän tidigast ons 26/1. Det sprider sig som en löpeld smittan just nu. Mamma och pappa ska handla mat åt oss imorgon. Ha en fin helg!

Resultatet med Alltest covid-19 som är ett salivtest:
(null)

 Resultatet från Boson antigentest som testas i näsan:
(null)









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0